woensdag 18 maart 2009

No reactions?

Bij deze wil ik even zeggen dat ik met een vervelend probleem zit. Blijkbaar kan niemand reageren op m'n berichten. Da's natuurlijk vrij irritant. Hoe ik dit moet oplossen is mij nog onduidelijk. Ik heb al wat rondgevraagd en alles gedaan.

Voortaan zal mijn blog een monoloog blijven. Jammer genoeg.



P.S.:
Nieuw bericht 'Ode aan: Queens of the Stone Age' coming up!

vrijdag 6 maart 2009

Dead Panter Beauty

Swamp Captain heeft er weer een repetitie op zitten. Ik had jullie beloofd dat de demo dit weekend uit zou komen. Maar het is gisteren anders uitgedraaid. In plaats van als onnozele kiekens zonder kop een nummer opnemen, hebben we ervoor gekozen om onze nummers (Dead Panther Beauty en Clouds in Space) tot in de puntjes af te werken. Dit was onze eerste repetitie met een drummer. Micha (Mitch Thundersticks) maakte het plaatje af.

Dead Panther Beauty

'Dead Panther Beauty' is een herwerkte versie van 'Killer Joe', een nummer van Shellfish Diamonds. SFD was de eerste band waar ik in speelde. Die faalde omdat we geen goede nummers hadden. Op het 9 minutendurende 'Killer Joe' na. 'Dead Panther Beauty' (DPB) is in lengte gehalveerd. 9 minuten is echt wel te lang. DPB is een vrij rustig nummer, met een up-tempo refrein. De drums zijn in een fanfarestijl (tromgeroffel, je weet wel). Die worden op het einde heel rauw en echt stevig. Het nummer begint met een vrij lange intro met een compleet nieuwe sound (dus echt wel nieuw). Ons beste nummer tot nu toe.

Clouds in Space

'CiS' is ons meest hitgevoelige nummer. Beginnend met een laaggestemde basintro op de voet gevolgd door stevige drums en gitaar. Clouds in Space is een vrij moeilijk nummer, dat komt door de smerige structuur van de song (ja, ik weet soms begot niet wat ik moet spelen). De tekst is nogal onnozel, maar toch sterk (dank u wel Timmy). Kijk niet raar op als je plots een vreemde stem gaat horen. Waarom die vreemde stemmen er zijn zul je volgende week wel horen.

SWAMP CAPTAIN

zondag 1 maart 2009

Ode aan: Eagles of Death Metal (een bijkomend verhaaltje)

de twee handen die het duivelsteken vormen zijn de mijne ^^
Gisteren ging ik naar de Ancienne Belgique om naar Eagles of Death Metal te gaan. Rond 18u20 stond ik al te wachten aan de inkom, toen ik plots buiten de Duivel zelve zag! Inderdaad, frontman Jesse 'Boots Electric' Hughes stond

gewoon buiten met fans te praten. Ik er uiteraard naar toe. Jammer genoeg had ik mijn digitale camera niet bij. Dus trok mijn broertje dan maar met mijn gsm een kleine miezerige foto van mij en één van mijn helden. Heerlijk moment! Nog voor m'n broertje de foto nam, zei de man: 'Hey man, let's do this!', de foto vond hij 'Wunderbar'. M'n avond kon al niet meer stuk!

Eenmaal binnen (ik stond zoals een echte fanaat, gans vooraan) stonden we te wachten op het voorprogramma. The Black Box Revelation was zoals gewoonlijk (mijn derde keer Black Box) erg strak en stelden een nieuw nummer voor. Afsluiten deden ze zoals altijd al met Set Your Head on Fire. Paternoster had wel niet de goesting gevonden om op Dries zijn drum te gaan staan... But hell with it. It's time for Rock 'n Roll met:

EAGLES OF DEATH METAL

Jesse klom op het podium en begroette eerst 3 minuten lang het publiek. De sfeer was meteen gezet met de opener I Only Want You, gevolgd door Don't Speak (I Came to Make a BANG!). Ik heb 1 uur en een kwartier in een gekte gezeten. Het was ongetwijfeld het wildste optreden ooit. EoDM hadden Joey Castillo (drummer van mijn favoriete band Queens of the Stone Age) meegenomen. Dat zorgde al meteen voor waanzinnige drumsets. Het optreden eindigde met Wannabe in L.A. op de voet gevolgd door Speaking in Tongues (geschreven door Tim Vanhamel). Bij dat laatste nummer mochten een tiental 'chicks' op het podium komen. Eagles of Death Metal waren wederom (zag ze voor de tweede keer) SUBLIEM!

De hand met de meeste festivalbandjes is de mijne!