woensdag 25 februari 2009

Please welcome:

Swamp Captain

Zo, na een maand rond te lopen zonder een woord te reppen: onze bandnaam.
Ik zou zeggen, word snel fan op Facebook!

We zijn nu bezig met de tekst voor het tweede nummer (eentje is al af namelijk). Deze week nog op Blogger, volgende week op MySpace!

Facebook: http://www.facebook.com/pages/-Destination-Hell-Project-/52942967882?ref=nf#/pages/Swamp-Captain/54778135237?ref=ts

Ik dank alvast Martijn Vanhove voor het maken van de officieuze logo!

Goeie, nu had ik graag uw gedacht omtrent de naam willen horen (is 'm goed, slecht, catchy, stront, appel,...)

zondag 22 februari 2009

Ode aan: Eagles of Death Metal

Eagles of Death Metal, Heart On photoshoot



G'day! Zoals gezegd ging ik ook bloggen over mijn favoriete bands. Die reeks zal 'Ode aan:' heten. Vandaag is Eagles of Death Metal aan de beurt.

GEEN Death Metal

Allereerst wil ik melden dat EoDM geen Death Metal-band is. Verre van zelfs. Noem het gerust dansbare 'sexrock'. Daarna wil ik er even op wijzen dat je de band niet serieus moet nemen. EoDM is opgericht in 1998 door Jesse 'The Devil' Hughes (gitaar/zang) en Josh 'King Baby Duck' Homme (drum). Die laatste is bekend geworden met Kyuss en Queens of the Stone Age (als zanger/gitarist). De band verandert nogal vaak van bezetting, zo komt Josh Homme zelden met de band op podium en wordt hij vaak vervangen door Gene Trauttmann of Joey 'The Beast' Castillo. Zelfs onze eigenste Tim Vanhamel heeft zijn bijdrage gedaan voor de band. Zo schreef hij Speaking in Tongues.

Sex all the way

In deze band draait haast alles om seks. Neem nu I Want You So Hard of Kiss the Devil. Ook onstage druipt de seks eraf, Jesse gebruikt al zijn charmes met zijn rosse moustache (ge moet het maar doen!). Live bestaat de band (2008-2009)uit Jesse Hughes, Dave Catching (lead guitar), Joey Castillo (drums), Brian O' Connor met soms een gastoptreden van Josh Homme.

Uit de bol gaan

EoDM= uit de bol gaan. Hun optredens zijn zo energiek dat zelfs de meest seniele oude plant MOET dansen. Met hun laatste nieuwe plaat Heart On hebben ze weer een paar topnummers binnen (Wannabe in L.A., High Voltage, Secret Plans en Cheap Thrills).

Discografie
Peace, Love, Death Metal (2004)
Death by Sexy
(2006)
Heart On
(2008)

Speaking in Tongues (2004)



Wannabe in L.A. (2008)



Eén van mijn favorieten: I Only Want You (live at Pukkelpop 2007)



vrijdag 20 februari 2009

Fuck mijn geheugen!


Mensen, ik ben nogal vergeetachtig. Normaalgezien zouden de opnames voor ons nummer af moeten zijn. Natuurlijk was ik weer zo slim om mijn USB-stick te vergeten!!

Conclusie: niet kunnen opnemen.

De foto langs mij laat zien hoe ik me voelde :)


Wat hebben we dan wel gedaan?

Met ons drieën (Mitch, Timmy en ik) hebben we gesoleerd. Een blues. Ieder om de beurt. Uiteindelijk werd ik afgemaakt door de twee hennig goeie gitaristen. Bon, ik ben dan ook maar twee jaar bezig eh...

Goeie, om toch nog iets mee te geven van de song, dit zijn de eerste drie zinnen van het nummer:

I don't know what I'm doing here
I've lost my mind so many times
I've killed a man and I don't know how


de ballen!

zaterdag 14 februari 2009

Demo status: 50%

Ik heb gekozen om het in mijn blog dus over twee dingen te gaan hebben. De voortgang van mijn band (elke vrijdag of zaterdag) en mijn ophemeling van verschillende bands (verwacht u aan odes van Queens of the Stone Age, Kings of Leon, Black Sabbath en zoveel meer).

Nu, vandaag is het zaterdag. Dat wil zeggen dat ik ga vertellen hoe het nu met de band zit.

Het is al sinds de zomer dat ik met een band flink gerepeteerd heb. Die eerste band is na maanden zonder repetitie opgedoekt (deze is wel nog te beluisteren op de MySpace: http://www.myspace.com/shellfishdiamondsmusic ).

Over de bandnaam laat ik nog niets los. Die zal samen met de demo volgende week op MySpace verschijnen. Wat ik wel kan vertellen is dat de demo bijna klaar is. Het nummer begint met een sfeervolle intro (lees: vettige bas, melodieuze gitaar) en zal dan verschillende tempo's kennen. Wij zijn al tevreden over de song. Nu is het nog werken aan de zang (lyrics & zanglijn) en drumpartij.

Rock on!

woensdag 11 februari 2009

Een nieuw begin.

G'day! Bij deze heet ik u welkom op mijn Blog. De oninteressante titel (Rock 'n Roll) zal nog veranderd worden. Wanneer? Dat weet ik zelf ook niet.

Nu, waarover zal mijn blog gaan? Uiteraard zal ik me verdiepen in de muziekwereld. Ik zal ook proberen iedere vrijdag een blog te maken over de repetitie met mijn band.

U zegt? Jawel, een band. We zijn sinds vorige donderdag begonnen. Het begon allemaal in de Muziekodroom, hét muziekcentrum van Limburg. Daar leerde ik Micha Volders kennen. U kent hem wellicht als Mitch Thundersticks, de drummer van El Guapo Stuntteam. Ik krijg daar les van hem. Ikzelf ben een bassist. Toen ik een paar lijntjes speelde op mijn bas, kreeg Mitch interesse. Zo zijn we dus eigenlijk begonnen. We zijn al een nummer aan het opnemen. Die is nog volop aan de gang en zou volgende week normaalgezien op MySpace moeten staan. Mitch zal enkel één nummer doen vrees ik. Dus daarna zitten we zonder drummer.

Dus bij deze:

BAND ZONDER NAAM zoekt DRUMMER!


PS.: voor diegenen die de fantastische band El Guapo Stuntteam NIET kennen (schaam u!), hier een filmpje!


Arnaud dankt jullie vriendelijk voor het lezen van zijn blog. Rock on!