zondag 1 maart 2009

Ode aan: Eagles of Death Metal (een bijkomend verhaaltje)

de twee handen die het duivelsteken vormen zijn de mijne ^^
Gisteren ging ik naar de Ancienne Belgique om naar Eagles of Death Metal te gaan. Rond 18u20 stond ik al te wachten aan de inkom, toen ik plots buiten de Duivel zelve zag! Inderdaad, frontman Jesse 'Boots Electric' Hughes stond

gewoon buiten met fans te praten. Ik er uiteraard naar toe. Jammer genoeg had ik mijn digitale camera niet bij. Dus trok mijn broertje dan maar met mijn gsm een kleine miezerige foto van mij en één van mijn helden. Heerlijk moment! Nog voor m'n broertje de foto nam, zei de man: 'Hey man, let's do this!', de foto vond hij 'Wunderbar'. M'n avond kon al niet meer stuk!

Eenmaal binnen (ik stond zoals een echte fanaat, gans vooraan) stonden we te wachten op het voorprogramma. The Black Box Revelation was zoals gewoonlijk (mijn derde keer Black Box) erg strak en stelden een nieuw nummer voor. Afsluiten deden ze zoals altijd al met Set Your Head on Fire. Paternoster had wel niet de goesting gevonden om op Dries zijn drum te gaan staan... But hell with it. It's time for Rock 'n Roll met:

EAGLES OF DEATH METAL

Jesse klom op het podium en begroette eerst 3 minuten lang het publiek. De sfeer was meteen gezet met de opener I Only Want You, gevolgd door Don't Speak (I Came to Make a BANG!). Ik heb 1 uur en een kwartier in een gekte gezeten. Het was ongetwijfeld het wildste optreden ooit. EoDM hadden Joey Castillo (drummer van mijn favoriete band Queens of the Stone Age) meegenomen. Dat zorgde al meteen voor waanzinnige drumsets. Het optreden eindigde met Wannabe in L.A. op de voet gevolgd door Speaking in Tongues (geschreven door Tim Vanhamel). Bij dat laatste nummer mochten een tiental 'chicks' op het podium komen. Eagles of Death Metal waren wederom (zag ze voor de tweede keer) SUBLIEM!

De hand met de meeste festivalbandjes is de mijne!

0 reacties: